vervolg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pauline Doorn - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Pauline Doorn - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: Pauline

Blijf op de hoogte en volg Pauline

26 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Ik ging dus de plantages bezoeken op 15-11. Eerst in de boot, dan naar Fort Nieuw Amsterdam. Dat is een fort dat ooit gebouwd is op het punt waar de oceaan overgaat in de rivier die naar Paramaribo leidt. Het fort moest ongewenste bezoekers, zoals de Fransen, uit de buurt houden. Dat is trouwens niet helemaal gelukt geloof ik maar ik heb niet zo goed onthouden wat de gids allemaal vertelde. Mooie plek om even rond te lopen in ieder geval, met nog wat kanonnen, en zo.
Daarna gingen we naar Rust en Werk, dat is een voormalige plantage. In feite zie je daar niets van, het is nu een dorp, leuk om doorheen te lopen. Daarna weer in de boot naar de volgende voormalige plantage Frederiksoord. Een hele mooie plek en ook daar zie je niets van een plantage terug alleen de woningen die toebehoorden aan de plantagehouders. Daar kregen we ook onze late lunch met daarna ruimte om te hangmatteren, zoals dat hier heet.
Op het einde van de tour weer dolfijnen spotten maar nu was het niet zo succesvol als de vorige keer.
De rest van het weekend ben ik druk bezig geweest met het voorbereiden van een presentatie die inmiddels achter de rug is..

Ik heb inmiddels 3 salsalessen gehad trouwens. Het gaat er verder niet meer van komen maar het was toch leuk.

Sorry mensen, het lukt deze keer niet om in 1 keer een volledig verslag te maken. Het is nu inmiddels bedtijd, ben steeds bezig met andere verslagen/opdrachten en inmiddels is die spaanstalige meneer weer tegen me aan het praten wat heel vermoeiend is. Maar ik moest vanavond wel binnen zitten want ik had het echt koud buiten! Het is vandaag onafhankelijkheidsdag. In 1975 is Suriname onafhankelijk geworden van Nederland en dat wordt elk jaar gevierd met een parade en defile. Ik heb er niets van gezien, het was ook niet in Paramaribo. Maar het heeft zowat de hele dag geregend. En ik kreeg buiten zelfs koude voeten, dat had ik nooit gedacht.
Mw. Goerdin, mijn hospita is een hindoestaanse van 77 jaar en zij viert het zo wie zo niet, sprak ze opstandig. Deze generatie hindoestanen is volgens haar helemaal niet gelukkig met de onafhankelijkheid. Zij zijn er blijkbaar op achteruit gegaan en zijn dol op het koningshuis. Ze willen Willem-Alexander en Maxima. Vandaar schijnbaar dat ze vooral in Den Haag wonen, in Nederland dan.
Ik ga dus nu stoppen en hoop morgen verder te gaan, met foto's.

  • 26 November 2014 - 09:40

    Nanny :

    Hallo Paulien, wat kun jij leuk schrijven en wat maak je daar veel mee,
    Ik denk dat je straks echt moet wennen in Nederland, als ik het zo hoor dan zijn onze ziekenhuizen heeeeel goed he.maar de natuur is ook mooi he .de dolfijnen, en de vlindertuin, ik had van je moeder het adres gehad dat is heel leuk, dan kan ik je verslagen lezen , en dan kan ik je ook schrijven.

    Maar je stage tijd zit er weer bijna op, je zal ook wel blij zijn dat je iedereen weer zal zien he.

    Paulien werk ze daar in dat verre land, groetjes en tot ziens liefs Nanny & Mari.

  • 26 November 2014 - 13:59

    Diana:

    Wat een naam, Rust en Arbeid, Rust voor de blanke plantage eigenaar en de slaven maar werken..........tja...........
    Succes met de afrondingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

stage in Suriname

stage kinderafdeling + babykamer als verpleegkundige

Recente Reisverslagen:

03 December 2014

laatste keer

26 November 2014

poging nr. 3

26 November 2014

vervolg

23 November 2014

ja hee

14 November 2014

hoe gaat met u?
Pauline

stagiaire verpleegkunde

Actief sinds 13 Okt. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 5691

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 05 December 2014

stage in Suriname

Landen bezocht: